photo_2023-12-31_15-52-18

مسیر توسعه جوامع از رشد دانشگاه ها می گذرد + فیلم

روز گذشته توفیق این را داشتم که در آیین نودمین سالگرد تاسیس #دانشگاه_تهران و همچنین مراسم نکوداشت ۱۷۵۷ سال سنت #آموزش_عالی حضور داشته باشم و دقایقی را به هم‌کلامی با اساتید و دانشجویان این دانشگاه بزرگ و مهم بپردازم. همانطور که در این مراسم نیز خدمت حضار فرهیخته و گران‌سنگ عرض کردم، باور قلبی‌ام این […]

روز گذشته توفیق این را داشتم که در آیین نودمین سالگرد تاسیس #دانشگاه_تهران و همچنین مراسم نکوداشت ۱۷۵۷ سال سنت #آموزش_عالی حضور داشته باشم و دقایقی را به هم‌کلامی با اساتید و دانشجویان این دانشگاه بزرگ و مهم بپردازم.

همانطور که در این مراسم نیز خدمت حضار فرهیخته و گران‌سنگ عرض کردم، باور قلبی‌ام این است که توسعه هر جامعه‌ای، در گرو رشد دانشگاه‌های آن جامعه است و خوشبختانه با مطالعه تاریخ آموزش عالی در کشورمان، در می‌یابیم که قدمت دانش و دانشگاه در کشور ما، در عصرهای مختلف یک تکیه‌گاه بزرگ علمی برای جهان بوده است.

امروز همه ما افتخار می‌کنیم که در کشور عزیزمان، دانشگاه‌هایی به غایت توانمند با اساتیدی برجسته و دانشجویانی فعال داریم اما لازمه دوام این دانشگاه‌ها را در گرو توسعه و رشد می‌دانم؛ چرا که در جهان علمی امروز، هر نهاد آموزشی که نتواند خود را با تکنولوژی و فناوری روز همگام سازد، محکوم به نابودی‌ست.

برگزاری این مراسم پرشکوه در این ایام که برای پنجمین سال متوالی با اعتماد مردم شریف و همچنین نمایندگان عزیز به عنوان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی انتخاب شدم، برایم یادآور شد که بر چه مسند مهمی تکیه زده‌ام و برای نکوداشت واقعی تاریخ غنی آموزش عالی کشورمان، باید در آینده از هیچ تلاشی دریغ نکنیم؛ که این وظیفه ذاتی و فلسفه وجودی ماست.

علیرضا منادی سفیدان
نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی