photo_2024-08-29_00-45-58

ورود مجلس به موضوع رد داوطلبان در آزمون استخدامی؛لزوم اصلاح فرآیند گزینش معلمان

به عنوان رئیس کمیسیون آموزش مجلس، لازم می‌دانم در خصوص درج کدهای ۱۹ و ۵ گزینش در کارنامه برخی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش نکاتی را بیان کنم: شغل معلمی از حساسیت و اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و به همین دلیل، انتخاب و گزینش معلمان باید با دقت و حساسیت بالا و با […]

به عنوان رئیس کمیسیون آموزش مجلس، لازم می‌دانم در خصوص درج کدهای ۱۹ و ۵ گزینش در کارنامه برخی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش نکاتی را بیان کنم:

شغل معلمی از حساسیت و اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و به همین دلیل، انتخاب و گزینش معلمان باید با دقت و حساسیت بالا و با توجه به معیارهای حرفه‌ای و تخصصی انجام شود. اما این به معنای آن نیست که داوطلبان شایسته را به بهانه‌های بی‌پایه و اساس از گردونه معلمی خارج کنیم.

بسیاری از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش تلاش زیادی برای موفقیت در این آزمون داشته‌اند و زحمات آن‌ها نباید به دلایل سلیقه‌ای و غیرمستند نادیده گرفته شود.

نباید فراموش کرد که سیستم آموزشی کشور با  کمبود معلم مواجه است و نیازمند جذب نیروهای توانمند و متخصص است. رد صلاحیت داوطلبان بر اساس معیارهای نادرست، نه تنها منجر به  ظلم در حق این افراد می‌شود، بلکه به کمبود نیروی انسانی در مدارس کشور نیز دامن می‌زند.

از این‌رو، تاکید می‌کنم که روند گزینش داوطلبان باید بر مبنای قانون و اصول شفاف و عادلانه صورت گیرد. رد شدن پذیرفته‌شدگان به بهانه‌های سلیقه‌ای، از جمله مسائل جزئی مانند  عکس پروفایل، پذیرفتنی نیست.

خوشبختانه آقای کاظمی، وزیر محترم آموزش و پرورش، قول پیگیری این موضوع را داده است و کمیسیون آموزش نیز به طور ویژه این مسئله را دنبال خواهد کرد تا حقوق داوطلبان ضایع نشود.

علیرضا منادی سفیدان
نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو
و رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی