با توجه به اهمیت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز نظام آموزشی کشور، کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی همواره بر ضرورت تعیین تکلیف معلمان در طرحهای مختلف تاکید داشته و در این راستا تلاشهای گستردهای انجام داده است.
خوشبختانه در گام نخست، با پیگیریهای مستمر این کمیسیون، حدود ۲۶ هزار نفر از معلمان خرید خدمات که به صورت شرکتی فعالیت میکردند، تبدیل وضعیت شده و به قرارداد کار معین انتقال خواهند یافت.
همچنین، طبق مصوبههای مجلس، بخشی از معلمان در طرحهای مختلف همچون خرید خدمات، پیشدبستانی، طرح امین و مهرآفرین تعیین تکلیف شدهاند و حدود ۳۶ هزار نفر دیگر نیز از طریق آزمون به سیستم آموزشی کشور جذب شدند. با این حال، برخی از معلمان به دلیل عدم کسب نمره کافی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، از این روند محروم ماندند.
کمیسیون آموزش مجلس از تمامی ظرفیتهای خود برای رفع محدودیتهای ایجاد شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی استفاده کرده است. هرچند که مسئله آزمون داخلی حل نشده، اما مقرر گردید که این گروه از معلمان براساس ماده ۲۸ در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند. نمایندگان مجلس نیز در برنامه هفتم توسعه، برای این معلمان در آزمونهای استخدامی ضریبی به ازای هر سال سابقه کار آنها تصویب کردند.
در پایان، تأکید میکنم که آموزش و پرورش موظف است آییننامههای مربوط به این مصوبهها را بهسرعت تدوین و اجرایی کند.
مجلس شورای اسلامی به طور کامل از حقوق و خواستههای معلمان حمایت کرده و با هدف ایجاد عدالت و حفظ شأن معلمان، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
علیرضا منادی سفیدان
نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو
و رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی






