رتبهبندی معلمان فاقد رتبه و معلمان جدیدالورود یک فرایند مهم در جهت ارتقاء سطح کیفی آموزش و بهبود شرایط شغلی معلمان است. در این راستا، معلمانی که در ارزیابی اولیه نتوانستهاند امتیاز لازم برای دستیابی به رتبه آموزشیار معلم را کسب کنند و به همین دلیل در وضعیت فاقد رتبه قرار گرفتهاند، این فرصت را دارند که از فردا، مدارک و مستندات خود را در سامانه رتبهبندی به آدرس Hrm.medu.ir بارگذاری نمایند.
این فرایند شامل شرکت در دورههای آموزشی بدو خدمت و دورههای پودمانی در دانشگاههای فرهنگیان و شهــید رجایی است. این دورهها با هدف تقویت دانش و مهارتهای معلمان طراحی شدهاند و گذراندن آنها جزو الزامات ضروری برای شرکت در فرایند ارزیابی به شمار میرود. علاوه بر دورههای آموزشی، فرآیند ارزیابی معلمان نیز همزمان انجام میشود تا استعدادها و توانمندیهای آنان به دقت سنجیده شود و در نهایت شایستهترین افراد به رتبههای بالاتر ارتقاء یابند.
از هفته آینده، فرآیند ارزیابی و رتبهبندی در دست اقدام خواهد بود و تمامی اطلاعرسانیهای لازم جهت آگاهی معلمان از زمانبندی و مراکز آموزشی مربوطه انجام خواهد شد. این اقدام شامل کارکنان اداری وزارت آموزش و پرورش نمیشود و تنها به گروه معلمان فعال در حوزه آموزشی اختصاص دارد.
باور داریم که معلمان از ارکان اصلی جامعه هستند و نقش بیبدیلی در پرورش نسلهای آینده ایفا میکنند. با این حال، بر این باوریم که هنوز به جایگاه واقعی خود از نظر اجتماعی، اداری، اقتصادی و معیشتی نرسیدهاند و لازم است تا مسیر بهبود و توسعهای که برای آنها آغاز کردهایم؛ با استحکام و پشتکار ادامه یابد. امیدواریم که این اقدامات، به تحکیم بیشتر جایگاه معلمان و نزدیکتر شدن به استانداردهای جهانی در عرصه آموزش منجر گردد و بتوانیم شرایطی را فراهم آوریم که هر معلم به تمام توانمندیها و پتانسیلهای خود دست پیدا کند. تلاش ما بر این است که با ارزیابی دقیق و شفاف، شایستهسالاری را در نظام آموزشی نهادینه کنیم و آینده بهتری برای نظام آموزش و پرورش کشور رقم بزنیم.






