photo_2024-10-10_22-56-40

عدالت آموزشی و رفع تبعیض،اولویت اصلی دولت و مجلس برای تحول نظام آموزشی کشور

دیروز در دیدار جناب آقای دکتر پزشکیان و اعضای محترم کمیسیون آموزش مجلس، به بررسی مهم‌ترین چالش‌های نظام آموزشی کشور پرداختیم. همان‌طور که رئیس‌جمهور محترم تاکید داشتند، یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در حوزه آموزش، تبعیض و بی‌عدالتی است. این مسائل باعث اتلاف سرمایه‌های انسانی و عدم رشد استعدادهای بالقوه در مناطق مختلف کشور شده […]

دیروز در دیدار جناب آقای دکتر پزشکیان و اعضای محترم کمیسیون آموزش مجلس، به بررسی مهم‌ترین چالش‌های نظام آموزشی کشور پرداختیم.

همان‌طور که رئیس‌جمهور محترم تاکید داشتند، یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در حوزه آموزش، تبعیض و بی‌عدالتی است. این مسائل باعث اتلاف سرمایه‌های انسانی و عدم رشد استعدادهای بالقوه در مناطق مختلف کشور شده است. وقتی دانش‌آموزان در مناطق محروم از امکانات برابر با شهرهای بزرگ برخوردار نباشند، چگونه می‌توانیم انتظار پیشرفت برابر داشته باشیم؟

دولت چهاردهم با برنامه‌ریزی هدفمند، ساخت کل مدارس مناطق محروم را در دستور کار قرار داده است. این اقدام گامی مهم در راستای عدالت آموزشی است. ما در کمیسیون آموزش مجلس تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا با همکاری دولت، این پروژه‌های مهم را به سرانجام برسانیم.

 

 

 

یکی دیگر از نکات اساسی که دکتر پزشکیان مطرح کردند، لزوم اصلاح ساختار نظام آموزشی است. متأسفانه، نهادهای مختلف با موازی‌کاری به‌جای کمک به حل مشکلات، بر پیچیدگی‌های این حوزه افزوده‌اند. ما نیازمند ساختاری عدالت‌محور هستیم که همه فرزندان این مرز و بوم، بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، در شرایطی برابر و منصفانه رشد کنند.

تقویت مدارس دولتی، اصلاح زیرساخت‌های آموزشی و ارتباط منسجم‌تر بین دانشگاه‌ها و صنعت نیز از اولویت‌های ما است. هدف ما تربیت دانش‌آموزان و دانشجویانی است که نه‌تنها از نظر علمی قوی باشند، بلکه نسبت به جامعه و کشورشان مسئولیت‌پذیر و متعهد باشند.